Magnus Ehingers under­visning

— Allt du behöver för A i Biologi, Kemi, Bioteknik, Gymnasiearbete m.m.

Två olika sätt att marknadsföra vetenskap till tjejerEU-kommissionen har producerat en video, släppt på YouTube, för att locka fler tjejer att välja vetenskap: "Science: It's a Girl Thing".

Det är lite grann som att lägga en croissant bredvid ett kretskort för att få fler fransmän att intressera sig för ingenjörsyrket.

Som klippt ur ett modemagasin, där producenten uppenbarligen tror att fler tjejer ska bli intresserade av naturvetenskap därför att "i":et i "Science" ser ut som ett läppstift:

Som en kommentar jag läste på nätet sa: "Det är lite grann som att lägga en croissant bredvid ett kretskort för att få fler fransmän att intressera sig för ingenjörsyrket."

Själv tycker jag att den här videon gör ett mycket bättre jobb för att visa att "Science is a Girl Thing"!