Magnus Ehingers undervisning

Allt du behöver för A i Biologi, Kemi, Bioteknik, Gymnasiearbete m.m.

Varför man inte ska spara sina bästa frågor till provet

"Varför innehåller lax och andra fiskar större mängd omättat fett än till exempel gris och ko?" Se där ett exempel på en fråga som passar utmärkt att diskutera på lektionen istället för på provet!"Varför innehåller lax och andra fiskar större mängd omättat fett än till exempel gris och ko?" Se där ett exempel på en fråga som passar utmärkt att diskutera på lektionen istället för på provet!

En riktigt bra provfråga tvingar eleven att tänka till. Och visst, det är bra när eleven måste göra det på provet. Men egentligen är det ju det jag vill att eleven ska träna på lektionen!

När det gäller kemiundervisningen så berör detta främst kemins betydelse för individ och samhälle. Istället för att göra det till ett "projekt" så tar jag upp mina allra bästa provfrågor på lektionen istället för att bara göra det på provtillfällena.

Läs hur på lr.se >>>

 

   

Också intressant: